گیم پس چیست؟ سرویس ایکس باکس گیم پس چه ویژگی هایی دارد؟

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

همه چیز درباره کنسول و بازی های روز جهان در این بلاگ نوشته می شود.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
gamer
15:45
سه شنبه 16 فروردين 1401

 محبوبیت روزافزون سرویس‌هایی چون نتفلیکس و اسپاتیفای، این ایده را به شرکت مایکروسافت داد تا به دنبال خلق یک سرویس اشتراکی مشابه برای بازی‌های ویدیویی برود. ایده‌ای که نتیجه‌اش سرویس ایکس باکس گیم پس (XBOX Game Pass) شد؛ سرویسی که جذابیت‌هایی دارد تا شما را با خود همراه کند.

پیشرفت تکنولوژی، افزایش بستر اینترنت در سراسر جهان و در عین حال افزایش سرعت آن، روش‌های ارائه‌ی بسیاری از محصولات را متحول کرد. حالا مردم ترجیح می‌دهند تا از سایت‌های امثال آمازون و دیجی‌کالا لوازم خود را سفارش دهند. بسیاری به‌جای خرید کتاب‌های کاغذی به کیندل و پی‌دی‌اف روی آورده‌اند و سرویس‌هایی مثل نتفلیکس و اسپاتیفای برای اکثر افراد، جایگزین سی‌دی موسیقی و دیسک فیلم شده است. به لطف پیشرفت بستر اینترنت، امروزه ترجیح بسیاری بر این شده تا بازی‌های خود را هم به صورت دیجیتالی تهیه کنند. با این حال، یک چیز را نباید کتمان کرد؛ یک سرویس که کاتالوگی گسترده و متنوع از محصولات را در قالب یک اشتراک ماهانه با قیمتی نسبتا ارزان ارائه می‌دهد، خیلی اوقات جذابیت بیشتری نسبت به این کار دارد که یک محصول را با قیمت کاملش بخرید.

مقدم شمردن اولی به دومی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ اول این‌که بسیاری از اوقات، شما قصد ندارید یک محصول را برای همیشه نگه دارید، دوم این‌که همیشه قادر نیستید تا اندازه‌ی قیمت کامل یک محصول بزرگ (برای بازی‌ها ۶۰ دلار) خرج کنید. این مواقع سرویس‌های اشتراکی بیشتر به چشم می‌آیند. این همان چیزی بود که شرکت مایکروسافت هم متوجه آن شد و در نتیجه تصمیم به خلق یک سرویس اشتراکی برای کنسول‌های ایکس‌باکس و ویندوز ۱۰ گرفت؛ سرویسی که حالا با نام ایکس‌باکس گیم پس شناخته می‌شود.

گیم پس چیست؟

سرویس ویژه مایکروسافت برای کاربران ایکس باکس و پی‌سی که به شما اجازه می‌دهد به صورت نامحدود و طی مدت زمان فعال بودن اشتراکتان بازی‌های عرضه شده روی آن را تجربه کنید. گیم پس در سال ۲۰۱۷ برای ایکس باکس وان و در سال ۲۰۱۹ برای پی‌سی شروع به فعالیت کرد.

این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا هم‌اکنون به بیش از ۱۰۰ بازی مختلف دسترسی داشته باشید. این تعداد بازی‌ها به مرور زمان تغییر می‌کند و بازی‌های بیشتری به این سرویس اضافه می‌شود. در حال حاضر سه نوع اشتراک برای استفاده از آن وجود دارد، اشتراک مخصوص پی‌سی، ایکس باکس وان و Ultimate (که هر دو را شامل می‌شود).

امکانات اشتراک مخصوص پی‌سی و ایکس باکس وان:

دسترسی به مجموعه‌ای در حال گسترش از ۱۰۰ بازی ویدیویی.

ده درصد تخفیف برای خرید بازی‌های موجود در لایبرریتان.
بیست درصد تخفیف زمان خرید محتوای اضافه بازی‌ها.

امکانات اضافه اشتراک Ultimate:

حق اشتراک سرویس Xbox Live Gold که علاوه بر امکان بازی کردن به صورت آنلاین، ماهیانه بازی‌های رایگانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دسترسی زودتر از موعد به برخی از بازی‌ها مانند Gears 5.

زمانی که همچنان از حق اشتراک سرویس Xbox Live Goldتان باقی مانده است اگر اقدام به خرید اشتراک آلتیمیت گیم پس کنید، زمان باقی مانده از سرویس Xbox Live Gold تبدیل به گیم پس آلتیمیت می‌شود. البته این قانون سقف معینی دارد و ماکسیمم تا ۳۶ ماه این تبدیل صورت می‌گیرد.


چگونه به ایکس‌باکس گیم پس دسترسی داشته باشیم؟

برای این کار چند راه وجود دارد:

ابتدا کیف پول حساب ایکس‌باکس خود را شارژ کنید و از طریق استور ایکس‌باکس (روی کنسول) یا استور مایکروسافت (روی پی‌سی) آن را بگیرید
از سایت‌های مربوط، کد ثبت اشتراک گیم پس را به طور مستقیم بخرید و آن کد را در اکانت خود ثبت (یا همان Redeem) کنید
به اشتراک گذاشتن یک اکانت که خود دو مدل دارد؛ اولی تبدیل کردن یک اکانت به اکانت اصلی یا Home روی یک کنسول که پس از آن، تمام پروفایل‌های دیگر روی آن به گیم پس دسترسی خواهند داشت. فقط در صورتی که اکانت دارای گیم پس روی کنسول دیگری هم فعال است، روی این کنسول وارد آن نشوید. برای تبدیل حساب به Home باید به بخش Settings بروید و سپس بخش General را پیدا کنید. بعد از آن Personalization و در نهایت به بخش My Home Xbox بروید و گزینه‌ی Make My Home Xbox را انتخاب کنید

روی کنسول که از طریق داشبورد اصلی ایکس‌باکس قادر به مدیریت بخش گیم پس هستید، اما روی رایانه‌های شخصی نیاز دارید تا نرم‌افزار Xbox را که در حالت بتا قرار دارد، از استور مایکروسافت دریافت کنید و از طریق آن به مدیریت و همچنین دانلود بازی‌ها مشغول شوید. کاربران کنسول از طریق اپلیکیشن Xbox هم می‌توانند روی گوشی‌های هوشمند به این کار مشغول شوند.

 

چگونه اخطار‌های Game Pass را رفع کنم؟

اگر یک بازی در Xbox Game Pass نصب شده باشد اما قابل بازی نیست، ابتدا اطمینان حاصل کنید که اشتراک‌های Xbox Game Pass و Xbox Live Gold شما فعال باشند و بازی همچنان در رده محصولات این حالت قرار دارد.

 

آیا می‌توانم Game Pass خود را در صفحه خانه ایکس باکس من به اشتراک بگذارم؟

 

سیاست‌های اشتراک‌گذاری معیار Xbox Home برای Xbox Game Pass نیز وجود دارند، همان‌طور که در Xbox live Gold نیز وجود دارند. اگر اشتراک Xbox Game Pass دارید و صفحه home ایکس باکس خود را شخصی سازی کرده‌اید، این اشتراک خود را به صورت خودکار روی پروفایل کنسول خود مشاهده خواهید کرد.

آیا می‌توانم درخواست بازی خاصی را بدهم؟

 

تیم Microsoft همیشه مشتاق شنیدن نظرات بازیکنان درباره‌ی Xbox است تا بتواند بهترین بازی‌ها و تجارب را برای شما به ارمغان بیاورد. نظرات خود را از طریق وب‌سایت Microsoft به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری

 

در این مقاله، ویژگی های گیم پس و انواع آن را بررسی کردیم تا با این سرویس مایکروسافت بیشتر آشنا شوید. بدون شک گیم پس یک انقلاب در دنیای گیم می باشد و می تواند آینده این صنعت را تحت تاثیر قرار دهد. این سرویس با قیمتی ناچیز طیف وسیعی از بازی ها را در اختیارتان قرار می دهد، به همین دلیل کاربران با استفاده از گیم پس می توانند عناوینی را تجربه کنند که شاید در حالت عادی به سراغ خرید آن نمی رفتند.

این مسئله موجب می شود دیر یا زود کمپانی های رقیب مانند سونی به فکر ارائه روش های مشابه برای رقابت با مایکروسافت باشند. بنظر شما گیم پس در بازار جهانی چه آینده ای دارد؟ آیا شما تاکنون تجربه استفاده از این سرویس را داشته اید؟

منبع: تکنوسان مگ



تعداد بازدید از این مطلب: 51
بازدید : 51

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود